Komárom city

Cégfilozófia

A Komáromi Városmarketing és Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. célja, hogy egy marketing szemléletű terület- és településfejlesztési stratégián, illetve az erre alapozott tevékenység sorozaton keresztül a helyiek és a település gyarapodását, eredményességét minél sokoldalúbban megvalósítsa.

 

Céljai eléréséhez a marketing eszköztárának a települések gyakorlatára adaptált elemeit használja, úgymint: termék, termékpolitika, (természeti és épített környezet, az intézményhálózat, a közösségi szolgáltatások, a nyújtott szolgáltatások kialakítása, együttműködés helyi és környékbeli civil szervezetekkel, hálózatosodás), ár, árpolitika, ami jelen esetben egyik oldalról a Komárom, mint termék, „előállításának” költségeire vonatkozik (promóciós és reklámköltségek, stb.). Másik oldalról ennek a „terméknek” az eladásából származó bevételeket jelenti (a helyi adók és támogatások rendszere, a működési költségek, a helyben elérhető szolgáltatások árai, a befektetésekhez kapcsolódó költségek), továbbá ezen bevételek és költségek összehangolását és minél nagyobb „profit” (a város gazdagodása, fejlődése) elérését jelenti.

 

Fontos eszköz a disztribúciós (elosztási) csatornák feltérképezése, melyek Komárom vonatkozásában leginkább kapcsolati rendszerként értelmezhetők, mint a város érdekeinek érvényesítése. Az utolsó, de talán legfontosabb eszköz pedig a marketing kommunikáció, aminek egyrészt a város arculatának kialakítása, illetve támogatása a feladata, másrészt pedig a település által nyújtott előnyök, szolgáltatások népszerűsítése, továbbá a célcsoportok befolyásolása, meggyőzése az adott előnyök kihasználására és szolgáltatások igénybevételére.

 

A Komáromi Városmarketing és Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. további célja, hogy elsősorban a helyi turizmushoz kapcsolódó tevékenységet végző gazdálkodó és társadalmi szervezetek, hatékonyabban tudják elősegíteni a város turisztikai fejlődését, fejlesztési, információs és marketing tevékenységük összehangolásával javítsák a város turizmusának versenyképességét és hatékonyan tudjanak pályázni az idegenforgalommal és turizmussal összefüggő központi forrásokra.

 

Célja Komárom kulturális, idegenforgalmi értékeinek, a meglévő gazdasági lehetőségeknek bemutatása a régióban, az országban és határon túl is, valamint az ezzel kapcsolatos kommunikáció kialakítása.

 

A turistaforgalom növelésével gazdasági fejlődés generálása, a lakosság életminőségének javítása. A város és térsége vonzerőinek és szolgáltatásainak összekapcsolása a turizmus fejlesztésében. A Társaság célja még az egységes városarculat és városmarketing kialakítása, folyamatos fejlesztése, továbbá az idegenforgalmi értékek feltárása, bemutatása, propagálása, az idegenforgalom helyi fejlesztése és a terület idegenforgalma alakulásának elemzése.

 

Annak érdekében, hogy Komárom idegenforgalmi lehetőségeit minél pontosabban meghatározhassuk, fontos, hogy tisztában legyünk a területet érintő társadalmi és technológiai változásokkal, újításokkal, a jogszabályi keretekkel, demográfiai változásokkal, a gazdasági környezettel, és az iparági trendekkel.

 

Az általunk kínált termékkel (Komárom), és szolgáltatásokkal kapcsolatban kiemelt jelentőségű, hogy ismerjük azok fő jellemzőit, piaci pozícióját. Pontos információkkal kell rendelkeznünk a célpiac, célcsoport demográfiai jellemzőiről, a fogyasztási döntéseiket befolyásoló fő tényezőkről, a célpiac méretéről.

 

A Társaság feladata, hogy felmérje és ismerje mindezen tényezőket, továbbá, hogy tudja, kik a versenytársak. Folyamatosan nyomon kell követni a versenytársak marketing és reklámtevékenységét, értékesítési csatornáit, ismerni kell a gyenge és erős pontjaikat. Cél, hogy „fogyasztót”, turistát csábítsunk Komáromba, hogy ezáltal, valamint a szolgáltatószektor várható fejlődésével többletbevételhez juttassuk a várost!

 

Mindezen tevékenységnek, valamint az erre épülő és ennek alapját kepéző városmarketingnek elválaszthatatlan részét képezi a megfelelő külső és belső kommunikáció. A Társaság kiemelt feladta az üzemeltetésébe tartozó offline (Komáromi Újság) és online kommunikációs felületek tartalmi menedzselése.

 

A Komáromi Városmarketing és Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. a jövőben kialakítandó marketing mixében a következő promóciós eszközökkel kíván élni Komárom turisztikai, idegenforgalmi fejlődése érdekében (online és offline hirdetési módok, szórólapok, DM levél, hirdetés a nyomtatott sajtóban, rádióban, televízióban, merchandising, ledfal hirdetés, mobil applikáció stb.).

Alapadatok

 

Tulajdonosi kör

A társaságot 2020.07.01-vel Komárom Város Önkormányzata, Komáromi Városgazda Közhasznú Nonprofit Kft. és a Komáromi Thermálfürdő Kft hozta létre 33,3%-33,3%-33,3% üzletrész tulajdoni hányaddal.

Taggyűlés

A társaság legfontosabb döntéshozó szerve a taggyűlés. A társaság kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben taggyűlés tartásával és írásbeli döntéshozatallal is határozhat. A taggyűlés további kötelezettségeivel és jogaival a társasági szerződés rendelkezik.

Felügyelő Bizottság

A társaságnál felügyelő bizottság működik 3 választott fővel. Megbízatásuk határozott időre vonatkozik: 2024.05.31-ig. A FEB feladatait, működését, szabályait, jogait és kötelezettségeit külön szabályzat rögzíti.

Könyvvizsgáló

A társaságnak választott könyvvizsgálóval rendelkezik. Megbízatása határozott időre vonatkozik: 2024.05.31-ig.

Közhasznúság

A vállalkozás közhasznú fokozata: Közhasznú szervezet. Megszerzésének időpontja: 2020.07.01.

Külföldi devizában vezetett nyilvántartások

A társaság közösségen belül az MNB által hivatalosan közzétett árfolyamot alkalmazza.

Társasági adó

A vállalkozás a társasági adóról és osztalékadóról szóló módosított 1996. évi LXXXI. Tv. 2.§ és 3.§ alapján a tv. hatálya alá tartozik.

Beszámoló készítésével kapcsolatos fontosabb időpontok
Üzleti év mérlegforduló napja: december 31.
A mérlegkészítés dátuma: január 31.

 

Alapadatok

Komáromi Városmarketing és Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.
 
Cím: 2900, Komárom, Arany János utca 17.
Cégjegyzékszám: 11-09-027935
MBH Bank
Bankszámlaszám: 50431104-10035618
IBAN - HU37-5043-1104-1003-5618-0000-0000

Adószám: 27983159-2-11

Komárom cityline